HTML

Viktor a konyhában - receptek tőlem, nektek

Kedvenc étel(többnyire sütemény)receptjeimet fogom publikálni itt, megjegyzésekkel, fotókkal, mindenki legnagyobb örömére.

Friss topikok

Besztercei-Milánói szilvás pite

2011.10.21. 12:00 Viktor-a-konyhában

Hozzávalók:
15 dkg vaj
30 dkg túró
10 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
30 dkg liszt
1 csipet só
1 késhegynyi sütőpor
1 db tojás
 

A töltelékhez:
20 dkg ribizlilekvár (nekem málnával is ízlett, és szerintem talán a meggy is jó)
kis fahéjas cukor
esetleg kis mazsola (én kihagytam)
kb 80 dkg - 1kg szilva (besztercei, mert az jó, én csak valami olaszt kaptam, ami kerek, kemény, nem sárga a húsa, és kis, kerek magjai vannak, azért kereszteltem át milánóira)

 

Elkészítés:

a lisztet, cukrot, sót, sütőport, citromhéjat összekeverjük, belemorzsoljuk a túrót, majd a vajat és a tojást, tésztát gyúrunk, majd fél órát hűvös helyen (vagy akár a hűtő egy kevésbé hideg zugában) pihentetjük.

A tésztát kb 1 cm vastagra kinyújtjuk, kibéleljük vele a kivajazott tepsit (a fenti mennyiség elég egy 25x35 cm-es tepsi kibélelésére).

A sütőt előmelegítjük 180 fokra.

 

A tésztát megkenjük a lekvárral, majd a jól megmosott és félbevágott szilvákkal kirakjuk, hogy egy sor a közepével felfelé, majd a következő lefelé legyen.Megszórjuk fahéjas cukorral, esetleg mazsolával, citromhéjjal. Az előmelegített sütőben készre sütjük.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: szilva édes pite sütőben

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr663289319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása