HTML

Viktor a konyhában - receptek tőlem, nektek

Kedvenc étel(többnyire sütemény)receptjeimet fogom publikálni itt, megjegyzésekkel, fotókkal, mindenki legnagyobb örömére.

Friss topikok

Túrós kifli (túrós ujjacskák)

2011.02.25. 12:00 Viktor-a-konyhában

Hozzávalók:

A tésztához:
60 dkg liszt
20 dkg vaj
4 dkg élesztő
4 dkg cukor
1+1 tojás
1 dl tej
 

A töltelékhez:
30 dkg túró
14 dkg cukor
1 dl tejföl
5 dkg mazsola
3 dkg búzadara
1 citrom reszelt héja

 

Elkészítés:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tejbe keverjünk egy teáskanál cukrot, langyosítsuk meg, keverjük bele az élesztőt, és hagyjuk 10 percig futni (ezt a futás dolgot nem értem amúgy, az élesztőnek nincs is lába).

A lisztbe keverjük bele  a többi cukrot, egy csipet sót, majd dolgozzuk össze a vajjal. Adjuk hozzá az egy tojást, majd az élesztős tejet. Elméletileg remekül nyújtható tésztát kellene kapnunk. A remekül nyújtható tészta nem tapad, jól gyúrható, ruganyos. Osszuk fel 8 cipóra, és tegyük kicsit a hűtőbe.

Amíg a tészta hűl, állítsuk elő a tölteléket: egyszerűen keverjük össze jól a túrót, a tejfölt, a cukrot, a mazsolát, a grízt és a reszelt citromhéjat.

Ha ez megvan, a sütőt melegítsük elő 180 fokra, és kezdjük el legyártani a kifliket az alábbiak szerint:

Vegyünk ki egy cipót a hűtőből, lisztezett deszkán nyújtsuk ki kerekre és vékonyra (1-2 mm vastagra), majd vágjuk nyolcfelé. Na nekem ez a rész nem annyira ment (mire elég vékony lett a tészta már köze sem volt a körhöz), ezért következő trükköt alkalmaztam: kinyújtottam a cipót valamennyire, amíg még kerek, nyolcbavágtam

(" - Háromba vágtad, édes, jó Lajosom? - Háromba? Nem. Négy egyforma darabba vágtam... Talán nem jól tettem?"), majd a háromszögeket egyesével nyújtottam a megfelelő vékonyságúra. Ha ez megvan, teszek egy fél-háromnegyed teáskanálnyi tölteléket a háromszög alapjára, majd szépen felcsavarom.

A kifliket sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük, tojással megkenjük, és kb. 20 perc alatt készre sütjük (amíg világosbarna színt nem kap). Ha kivettük, még melegen megszórjuk vaníliás cukorral.
 

Szólj hozzá!

Címkék: édes túró sütőben

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr22672241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása