HTML

Viktor a konyhában - receptek tőlem, nektek

Kedvenc étel(többnyire sütemény)receptjeimet fogom publikálni itt, megjegyzésekkel, fotókkal, mindenki legnagyobb örömére.

Friss topikok

Aszalt szilvás csillag (Joulutähdet)

2011.01.14. 12:00 Viktor-a-konyhában

Hozzávalók:
20 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor
12,5 dkg vaj
1,5 dl hideg víz
20 dkg (szerintem elég 15 is) puha aszalt szilva
1 tojás
1 mokkáskanál őrölt fahéj
2-3 evőkanálnyi porcukor

Elkészítés:
Kezet mosunk. A sütőt előmelegítjük 200 fokra.

Az aszalt szilvát fel lehet használni úgy ahogy van, én viszont inkább kis lábasba tettem, felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, hozzáadtam a fehéjat, és addig melegítettem, amíg fel nem forrt. Utána leszűrtem, lecsöpögtettem (kinyomkodtam), és kevertem hozzá egy evőkanál porcukrot. Szerintem jót tett neki. A szilvákat lehet ízesíteni konyakkal, rumba áztatással vagy akármivel is.

 

A lisztet és a sütőport összekeverjük, adunk hozzá egy csipet sót is. A vajat kis darabokra vágjuk, hozzáadjuk a liszthez és jól összegyúrjuk. Elméletileg valami zsemlemorzsához hasonló dolgot kéne kapnunk, de szerintem ez nagyban függ a liszt és a vaj minőségétől, szerintem maradjunk annyiban, hoyg a hozzávalókat jól dolgozzuk össze és kapunk valamit a majdnemkész-nyújtható tészta és a zsemlemorzsa-állag közt.

Ezután adjunk hozzá annyi vizet, hogy jól gyúrható, nem tapadó tésztát kapjunk. Óvatosan a vízzel, inkább evőkanalanként mérjük. Ha sok lett, kis liszttel lehet ellensúlyozni.

Lisztezett deszkán nyújtsuk ki 3 mm vékonyra, vágjunk ki tenyérnyi széles-hosszú négyzeteket, amiken a sarkoktól a közép felé indulva ejtsünk átlós bevágást, kb a középpont feléig-kétharmadáig. A tésztából 10-12 db csillag jön ki. Szerintem.

A négyszögek közepére tegyünk egy kanálnyi szilvát, majd a 8 csücsköt hajtogassuk rá.

A csillagokat tegyük sütőpapírral kibélelt tepsire, tetejüket kenjük meg tojással, és b 15 percig süssük, amíg kis színük lesz. Ha kész, a tetejüket hintsük meg porcukorral.

Nagyon finom lesz.



 

1 komment

Címkék: szilva finn édes fahéj sütőben hellókarácsony

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr412561804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spionmacska 2011.01.28. 11:52:03

Tanúsítvány
Kóstolás alapján tanúsítom, hogy a fenti remekmű nem csak mutatós, hanem rendkívül finom is. A tölteléket javaslom szabadalmi oltalom alá helyezni.
DE
nagyonkritikus (Eng.sz.NK001)
süti beállítások módosítása