HTML

Viktor a konyhában - receptek tőlem, nektek

Kedvenc étel(többnyire sütemény)receptjeimet fogom publikálni itt, megjegyzésekkel, fotókkal, mindenki legnagyobb örömére.

Friss topikok

Az újrahasznosító brigád bemutatja: rakott zsemle virslivel

2010.01.29. 12:00 Viktor-a-konyhában

Hozzávalók:
3 db  szikkadt/száraz zsemle
4 db virsli vagy 15-20 dkg darált hús
2-4 dl tej
1-2 tojás
só, bors, vegeta
2-3 dkg vaj
5-10 dkg sajt

Elkészítés:
Az én meakulpám, de megint elfejtettem megenni a zsemléket. Természetesen lefagyasztani is elfelejtetem őket, ezért megszáradtak. Nagyon. Gondoltam megint valami töltött zsemlére (lesz is, már van ötlet), de közbeszólt az a szomorú tény, hogy a vásárolt Sága pulyka frankfurti virsli kifejezetten ízetlen, és ennélfogva főtt virslinek kvázi alkalmatlan. Persze lehetett volna virslis-gombás töltöt zsemle az eredmény, de a gombát annyira nem szeretem, ezért mást találtam ki:

Tehát: a zsemléket összekockázzuk (én 16-ba vágtam), a virslit felkarikázzuk. 1 tojást összekeverünk 2 dl tejjel, sóval, borssal, vegetával ízlés szerint (ne feledjük, a virsli ízetlen). A tejes öntetet borítsuk rá a zsemledarabokra, forgassuk össze,  és várjunk pár percet, hogy feligya. Nekem a zsemlék teljesen szárazak és kőkemények voltak, e, ezért egy bögrében kevertem még egy tojást  és másfél deci tejet, és nyakonöntöttem  a még mindig kopogós zsemléket. Óvatosan locsolgassuk, ne tocsogjon.  Utána beleforgatjuk a virslit, és öt percig állni hagyjuk.

 

Kivajazunk egy jénait, beleakanalazzuk  eddigi ténykedésünk eredményét, a tetejére teszünk 3-4 kis vajkockát (kávéskanálnyiakat), a tetejét bőven megszórjuk durvára reszelt sajttal, és betoljuk a forró sütőbe. 10 perc után már lehet nézegetni. Ha a sajt megsült a tetején, akkor van kész. Kivesszük, kicsit hűlni hagyjuk, aztán jól megesszük.


 

7 komment

Címkék: sós virsli zsemle sütőben nem dobunk ki semmit

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr271682081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Horasz · http://horasz.blog.hu 2010.01.30. 12:31:19

Korrekt újrahasznosítos recept! Még egy férfi gasztroblogger! Yeah, üdv a csapatban. Elnézést, de eddig elkerülte a figyelemem a blogod, pedig kiemelt figyelemmel követem a férfiak által vezetett blogokat...:)

Üdv,

H.

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2010.01.30. 23:05:25

Üdvözletem, és kösz :)

Újrahasznosítani jó, és lesz is még ilyen.

kókuszoscsemege · http://kuktakukac.blog.hu 2010.02.04. 15:55:28

tetszik a blogod, különösen az, hogy a fázisokat is lefotózod, nem csak a végeredményt! Néhányat szerintem én is ki fogok próbálni! :)

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2010.02.05. 18:09:23

Igen, köszönöm :)

A fázisfotók azért készülnek, hogy másoknak is könnyebb legyen látni, hogy hogy is néz ki a dolog menet közben. Sok ételnél van olyan állapot, vagy munkafolyamat, amit mondjuk kezdő, vagy kevésbé gyakorlott konyhatündérek nehezebben tudnak elképzelni, vagy nem értenek.

Baráti körben szállóigévé vált az "amennyit felvesz" :)

helga36 (törölt) 2013.01.10. 09:37:28

Szia!

Nagyon jó ez a recept én még egy kicsit felturbóztam cukkinivel és egy kis kukoricával így egy kicsit színesebb is lesz és még a lányom is megeszi!

Köszi remélem még lesz egy pár ilyen recepted mert már az ember nem is tudja mit tegyen az asztalra néha kell egy kis húsmentes étel is!

helga36 (törölt) 2013.01.10. 09:49:52

Megint én!

Én rizstejet vagy zabtejet és zab tejszint használok a lányom miatt de lehet husleveskockából is levet készíteni és abba beáztatni a zsemléket ugye bár aki alergiás a tejre én azért használok zabtejet(ez kicsit édeskés)vagy rizstejet ez nem annnira édeskés)mivel a lányom érzékeny a tejre és élőflórás tejfőlt használok ezt bírja a lányom és így is finom az étel!

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2013.01.10. 09:57:37

szia Helga, köszi az ötleteket, főleg a tejeset!

Mostanában kicsit kevesebb időm van kísérletezni, de biztos lesz még újrahasznosítós recept is, meg húsmentes is.
süti beállítások módosítása