HTML

Viktor a konyhában - receptek tőlem, nektek

Kedvenc étel(többnyire sütemény)receptjeimet fogom publikálni itt, megjegyzésekkel, fotókkal, mindenki legnagyobb örömére.

Friss topikok

Répatorta

2009.10.09. 12:00 Viktor-a-konyhában

Hozzávalók:
3 db tojás
1,2 dl olaj
2 bögre (25 dkg) liszt
1 bögre (25 dkg) cukor
3 teáskanál szódabikarbóna
(én sütőport tettem bele, mert mellényúltam, abból két zacskóval)
1/2 teáskanál őrölt fahéj
3 bögre (25-30 dkg) reszelt sárgarépa
1/2 bögre (8-9 dkg) darált dió
1 teáskanál reszelt narancshéj
3/4 bögre apróra vágott ananász (szerintem olyan 2-3 közepes méretű karika lehet)
vagy
4 fél őszibarack, szintén apróra vágva
 

Az öntethez:
2 teáskanál puha vaj
1/4 bögre (kb. 3 evőkanál) krémsajt (mascarpone)
1 bögre (15 dkg) porcukor
1/2 teáskanál reszelt citromhéj

citrom- vagy narancshéjcsíkok a díszítéshez

 

Elkészítés:
A répát lereszeljük,

az ananászt vagy barackot apróra vagdaljuk, a diót megdaráljuk, a lisztet, cukrot, fahéjat, szódabikarbónát összekeverjük. Egy csipet sót is, ártani nem árt.

Egy nagyobb edényben (akkora legyen, hogy később az egész tészta beleférjen) felverjük a három tojást. Hozzákeverjük az olajat, majd a lisztes keveréket.

Hozzáadjuk a répát, a diót, a narancshéjat, az ananászt/barackot. Jól összekeverjük.

Az eredmény nem szép, ellenben finom. Én hámozott-felezett őszibarackkonzervet használtam, ami eleve cukrozott, ezért 2-3 evőkanállal kevesebb cukrot tettem a tésztába, nehogy túl édes legyen. A tésztát nyugodtan meg lehet kóstolni nyersen is, semmi bajunk nem lesz tőle, ellenben tudjuk, mit csinálunk.

Kivajazott-lisztezett 23 cm átmérőjű tortaformába öntjük, és 180 fokon (szerintem inkább közepes, vagy kicsit kisebb lángon) kb. 40 percig sütjük. Vagy amíg a tészta rugalmas lesz (enyhe nyomásra visszaugrik).

Kicsit hagyjuk hűlni a formában, majd rácsra tesszük.

Amíg a tortánk hűl, rengeteg időnk van elkészíteni a krémsajtos mázat, az alábbiak szerint:
A vajat és a mascarponét egy tálba tesszük. Kicsit meglangyosítjuk, így könnyebben keverhető, például tegyük a mikróba egy fél percre. Lassanként adjuk hozzá az átszitált porcukrot, és jól keverjük el. Nem raktam hozzá mind a 15 dekát, szerintem csak 12-13-at, kóstolással úgy döntöttem, hogy elég édes-e. Keverjük hozzá a citromhéjat is, majd kanalazzuk a torta tetejére, és kenjük szét.

Citrom- vagy narancshéjcsíkokkal díszíthetjük tálalás előtt.

 

2 komment

Címkék: édes torta sütőben új zélandi

A bejegyzés trackback címe:

https://viktorakonyhaban.blog.hu/api/trackback/id/tr231425235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.10.12. 10:22:44

Ilyet még nem ettem. Kíváncsi lennék az ízére. :)

Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2009.10.12. 14:58:13

Nagyon finom, és nem répaíze van. Ettől többen féltek előtte.
süti beállítások módosítása